כן לוגו, No Logo
עיצוב לוגו אינו רק המיצוי החזק ביותר של העיצוב הגרפי – הוא הקלף החשוב ביותר בניראות של העסק שלכם. הלוגו שלכם צריך להיות כזה, שמבט קצר אחד בו יעשה את העבודה. וכדי להשיג הרבה מבטים כאלה, חשוב שאיש מקצוע מיומן יעשה עבורכם את העבודה.
כן לוגו, No Logo
מאת: אורן שריג

נדמה לכם לפעמים שהתאגידים הגדולים "השתלטו לנו על החיים"? גם נעמי קליין, עיתונאית קנדית צעירה, הרגישה כך לפני כמה שנים וכתבה את הספר NO LOGO, שהפך לרב-מכר עולמי ול"תנ"ך של מתנגדי הגלובליזציה".
גם אם בתור צרכנים, כולנו, במובן זה או אחר, חשים משועבדים לתאגידי הענק – אין בכך כדי לשנות את העובדה שגם אנחנו צריכים למכור משהו; מוצר או שירות. לכן, חשוב שנמתג את העסק האישי שלנו כמו שצריך, ושנתחיל קודם כול בלוגו – לב התהליך הנקרא "מיתוג".
תהליך המיתוג אינו מתמצה רק בלוגו אלא רחב בהרבה (ועליו נרחיב בנפרד), אולם עיצוב לוגו הוא חלק בסיסי בתהליך הזה, ואצל עסק חדש או קטן מהווה לא פעם את עיקרו.
משמעות הדבר היא, קודם כול, לומר "כן" לעיצוב לוגו משלכם – מיוחד, מבודל, נזכר, מציג במבט אחד את הערך המוסף שלכם, ובשורה התחתונה: מוכר את מה שיש לכם להציע.
איך עושים זאת נכון? מכיוון שהתחלנו עם המילים NO ו-LOGO, בואו נתייחס אליהן דווקא במשמעות של "ככה לא מעצבים לוגו"; ובמשפט אחד: הקלות הבלתי נסבלת של החובבנות.
בעידן שבו כל אחד יכול להשתעשע בפוטושופ במחשב הביתי, לשחק עם תמונות ועם פונטים ולהרגיש מעצב, תוכלו, באופן תיאורטי, לעצב לעצמכם לוגו אחרי שבועיים של קורס גרפיקה ממוחשבת (ואפילו זה לא). הפיתוי גדול: זה בהישג יד, אתם יודעים טוב מכולם מה אתם רוצים, בתיכון אפילו למדתם גרפיקה והמורה אמרה שאתם מוכשרים, ובכלל – בהקמה של עסק חדש יש כל כך הרבה הוצאות, אז למה לא לחסוך אם אפשר?
בנקודה הזאת חשוב לזכור דבר אחד: הלוגו הוא הניראות המרכזית של העסק שלכם. הוא הסמל שמייצג אתכם, דרכו ישתקף העסק בעיני הלקוחות, באמצעותו תוכלו להתוות את התדמית הרצויה ולשדר את המסר המתאים. אלו הם הפנים שלכם – בהחלט לא מקום לחסוך בו. להיפך: זהו המקום והזמן להשקיע ביצירת התשתית התדמיתית והשיווקית הנכונה ביותר, שתלווה את העסק שלכם לאורך זמן ותאפשר לו לצמוח בהצלחה.
לא במקרה, חברות מסחריות וארגונים גדולים מקצים תקציבי ענק לעיצוב לוגו שיעמוד בחזית פעילותם השיווקית. סלקום, למשל, השקיעה בשנת 2000 כחצי מיליון דולר בתוכנית מקיפה לשינוי התדמית, שבמרכזה לוגו הכוכב הסגול. אז נכון, אתם לא סלקום – אבל ללוגו נכון ומזוהה זקוק כל ארגון; כן – גם עסק של אדם אחד.
עיצוב לוגו מדויק, כזה שישרת אתכם נכונה, הוא אומנות הדורשות ידע רב וניסיון – הרבה מעבר לתוכנה זו או אחרת. אי אפשר לנתק את הלוגו מהמעטפת השיווקית: ראשית יש להבין את מהותו של העסק ואת השוק שבו הוא פועל, את המטרות ואת קהלי היעד, את האמירה הפרסומית שלכם, את "ערכי המותג" שחשוב לכם לשדר – כל אלו ונקודות רבות נוספות משלימים "בריף" ליציקת היסודות המתאימים, שעל גבם ייבנה הלוגו שלכם. כל אלה גם משפיעים על הסגנון, הצבעים, הפונטים, ההחלטה אם לבחור בסמל או בעיצוב טיפולוגי בלבד, ועל עוד פרמטרים רבים שקצרה כאן היריעה עבורם.
אמנות הלוגו היא להביע את המקסימום במינימום אמצעים, לזכור ש"תפסת מרובה לא תפסת", ואם באמרות חז"ל עסקינן – לגרום ללקוח שלנו להביט ב'קנקן' ולהבין מייד מה יש בו. מעבר לכך, קיימת חשיבות רבה לבנייה נכונה של הלוגו מבחינה טכנית, כזו הלוקחת בחשבון מגוון שאלות – החל מההחלטה האם לבנות את הלוגו כך שיותיר מקום של כבוד לסלוגן או למסר מילולי אחר, ועד ל"איך ייראה הלוגו שלי בשחור לבן" (כן, לפעמים עוד שולחים פקס).
כמו בתחומים רבים, גם כאן אין קיצורי דרך טובים. מה שחשוב יותר מכול הוא לבחור בבעל המקצוע הנכון: מעצב או סטודיו לעיצוב שיוכל להציג לא רק כישרון וקריאייטיביות אלא גם לנווט אתכם בבטחה בים האפשרויות, לדעת לזהות מערבולות (ולעקוף אותן), ולבחור את הגל – סליחה, את הלוגו – שיקח את העסק שלכם גבוה.
חזרה לדף מאמרים >
דף הבית   /   לקוחות  /  מגזרים  / עבודות /  מי אנחנו  מאמרים  /  צור קשר  
כל הזכויות שמורות לשריג רעיונות  | מיתוג, כתיבה שיווקית, ניוזלטרים, עיצוב גרפי | טל' 03-6126145 | רח' תובל 34 רמת גן 5252244 | האתר נבנה ע"י טבעונט

 

Tivonet

  שריגרעיונות