הציידים של המאה ה-21
איך שלא תסתכלו על זה, העיתון הארגוני הראשון בהיסטוריה הופק על גבי קיר המערה. מסע זריז בזמן, מציורי המערות ועד לציידים של המאה ה-21
הציידים של המאה ה-21
מאת: אורן שריג

כאשר מנהלי הפרויקטים מ-Ness יצאו לשיט אתגרי בירדן, או כשמנהלי הסניפים מאלקטרה הדרימו לפעילות Out-door במדבר, הדבר האחרון שהם חשבו עליו היה ציד ממותות.

ובכל זאת, אם נביט רגע בציור המערות הקלאסי – קבוצת ציידים קדמונים משלחת חיצים באיילה או מנסה בכוחות משותפים להכריע ממותה – נגלה שרב המשותף על השונה בין הסיטואציות הללו, הרחוקות זו מזו עשרות אלפי שנים.

כדי להכתיר את אותו תיעוד פרה-היסטורי כ"עיתון הארגוני הראשון", כל מה שאנו צריכים הוא להגדיר את אותו שבט קדמון, שממנו הגיעה קבוצת הציידים, כ"ארגון". אולי פרימיטיבי – אבל בהחלט ארגון, שמבוסס, ממש כמו אצלנו, על ההון האנושי שלו.

קיר המערה שימש את "מנהלת התקשורת הפנים-ארגונית" של השבט (סביר שה'טייטל' הרשמי שלה היה קצת שונה – אולי המכשפה המקומית) לייצור של עיתון פנים-ארגוני קדמוני. סביר שהיא נעזרה בצוות קריאייטיבי: זה שידע להפיק צבעים ולערבב אותם, שני שצייר יפה ושלישי שנתן רעיונות.

אל תצחקו; כמו מגזין החברה בן-זמננו, גם אותו ציור מערות עושה את העבודה: הוא מעביר מידע, מייצג חוויה משותפת, תורם לגאוות היחידה, מגדיר את הצורך בתיעוד ובזיכרון ארגוני, משדר ערכים של גיבוש, עבודת צוות, הצלחה, הישגיות, הזדהות שבטית/ארגונית, הישרדות – כל מה שנכון לחברה האנושית ולחברה העסקית גם בימינו. שימו מול ציור המערות הזה שער של מגזין כרומו שמפיקה חברת היי-טק לעובדיה, ותגלו בדיוק את אותם ערכים.

קחו, לדוגמה, את אחד הגיליונות של "אלקטרון" – מגזין קבוצת אלקטרה. בתמונת השער מופיעה קבוצת מנהלים בפעילות Out-door במדבר. הכותרת היא קבוצה זה כוח!, ואילו כותרת המשנה מסבירה שהמנהלים נפגשו לסדנת גיבוש ייחודית בלב המדבר והתנסו בעבודת צוות בתנאי שטח מאתגרים.

ממש כמו הציור הקדמוני, גם כאן המטרה היא לעורר גאווה 'שבטית', מחויבות לארגון והנעת עובדים לקחת חלק במאמץ המשותף. עכשיו תגידו אתם, מה זה אם לא הציידים של המאה ה-21?

ומיהי הממותה, לצורך העניין? המתחרה המרכזי בשוק, היעדים שהוגדרו בתוכנית העבודה השנתית, בעיות התדמית שצריך לנצח וכל ממותה אחרת שתבחרו להעמיד מול החניתות של הארגון המודרני. רק שלהבדיל מהממותות, האתגרים הארגוניים לעולם לא נכחדים; צריך להמשיך לצוד אותם (ולא להפסיק לצייר זאת על קיר המערה).
חזרה לדף מאמרים >
דף הבית   /   לקוחות  /  מגזרים  / עבודות /  מי אנחנו  מאמרים  /  צור קשר  
כל הזכויות שמורות לשריג רעיונות  | מיתוג, כתיבה שיווקית, ניוזלטרים, עיצוב גרפי | טל' 03-6126145 | רח' תובל 34 רמת גן 5252244 | האתר נבנה ע"י טבעונט

 

Tivonet

  שריגרעיונות