לא משתלם להיות חכמולוגו
מהו חכמולוג, כולנו יודעים. מי לא פגש מישהו כזה, מאלו שסבתא הייתה נוהגת לקרוא להם "אוּבֶּר-חוֹכֶם" – אחד שיודע הכול (ובאידיש זה אפילו מעצבן יותר). "אדם המתיימר להשמיע דברי חכמה, אך למעשה מדבר הבלים או טועה", מגדיר זאת הוויקימילון, "אנשים לא אוהבים חכמולוגים, שחושבים שהם יותר חכמים מכולם".
לא משתלם להיות חכמולוגו

מהו חכמולוג, כולנו יודעים. מי לא פגש מישהו כזה, מאלו שסבתא הייתה נוהגת לקרוא להם "אוּבֶּר-חוֹכֶם" – אחד שיודע הכול (ובאידיש זה אפילו מעצבן יותר). "אדם המתיימר להשמיע דברי חכמה, אך למעשה מדבר הבלים או טועה", מגדיר זאת הוויקימילון, "אנשים לא אוהבים חכמולוגים, שחושבים שהם יותר חכמים מכולם".

אבל מכיוון שאנו מדברים כאן על עיצוב לוגו לעסק, הרשו לנו לחשוף בבכורה עולמית את ה"חכמולוגו": זן ייחודי של חכמולוג, שמתיימר להכין לוגו לעסק שלו שלא באמצעות מעצב מקצועי. ואין סוף לאפשרויות: החל מ"הבן של השכנה" (למה לא לחסוך? וחוץ מזה, הוא לומד עיצוב גרפי כבר שנה שנייה!) ועד ל"לוגו מדף" שנמכר בגרושים מן המוכן באתרים כאלה ואחרים – רק תכניס את שם החברה שלך ויש לך לוגו במאתיים שקל. אם תרצה לשנות צבע, זה יעלה לך עוד חמישים. לארוז לך או שאתה אוכל כאן?

בניית לוגו: פשוט זה מורכב

ועוד לא הזכרנו את ה"סופר-חכמולוגו". זן נדיר יחסית, אבל מזיק מאוד (לעצמו). בשבילו, עיצוב לוגו הוא כמו משחק בלגו. הסופר-חכמולוגו משתעשע בתוכנה הגרפית החדשה שבפי.סי שלו, מתפעל מהפונטים שרק עכשיו הוריד, "מעצב" לעצמו לוגו אחר לא-גו, ופתאום מתאהב באחד מהם (וב"כישרון" של עצמו). עיצוב לוגואים, עבורו, הוא לא רק תחביב: הרי מי כמוהו יודע מה הכי טוב והכי נכון לעסק שלו? ועכשיו, לכו תסבירו לו שהוא טועה.

חברות רציניות כמובן לא נופלות בפח הזה (ו"רציני" לא אומר בהכרח "גדול"; גם עסק קטן יכול – למען האמת חייב – לחשוב נכון). בעסקים שחושבים נכון, מקבלי ההחלטות מבינים היטב כי בניית לוגו, יותר מכל האלמנטים בעיצוב גרפי מסחרי, מבטאת את המשפט "פשוט זה מורכב".

"חלון הראווה" של העסק

כשמדובר על עיצוב לוגו, חשוב לזכור את כלל המפתח: לוגו חכם הוא לוגו פשוט. זכיר, נקלט במהירות, משקף במבט אחד את המותג ואת האמירה שלו. אבל לא די בפשטות הזאת – כדי שהלוגו יהיה ייחודי ויבדל את העסק, כדי שיהיה נכון תדמיתית, שיווקית ואסטרטגית, נדרשת מורכבות שרק גורם מקצועי יכול להתמודד איתה. מעבר לכישרון העיצובי, למקצועיות בטיפוגרפיה ולשליטה בפוטושופ, בניית לוגו דורשת ערך מוסף: חשיבה שיווקית, ניסיון בבניית זהות עסקית לארגון, הבנה של המותג, יכולת לתרגם אותו לשפה חזותית בהירה וליצור "חלון ראווה" אמיתי לעסק, כזה שיוכל לשרת אותו לאורך שנים.

לוגו חכם – לא מתחכם!

גם אם אתם "פשוט יודעים" איך הלוגו שלכם צריך להיראות, אל תשכחו לרגע: עיצוב לוגו לעסק או למותג אינו רק המיצוי החזק ביותר של העיצוב הגרפי – הוא הקלף החשוב ביותר בנראות של העסק שלכם. לוגו חכם הוא לא מתחכם, לא מתנשא ולא "יורה בכל הכלים" (ראו ערך: "חוכמולוגו"). הוא יכול להיות פשוט מאוד ביסודו – אבל פשוט כזה שעושה את העבודה. אז לפני שאתם ניגשים לפרויקט של בניית לוגו, חדש או מחודש, זיכרו: לוגו חכם הוא לוגו מנצח, וראשית חוכמה זו ההחלטה לפנות למעצב מקצועי או לסטודיו – כאלה שמבינים מיתוג, יודעים את העבודה, וחשוב לא פחות, רואים את הלוגו כמרכיב בתוך תמונה כוללת של זהות ארגונית נכונה – ה-Look & Feelשל העסק שלכם.

חזרה לדף מאמרים >
דף הבית   /   לקוחות  /  מגזרים  / עבודות /  מי אנחנו  מאמרים  /  צור קשר  
כל הזכויות שמורות לשריג רעיונות  | מיתוג, כתיבה שיווקית, ניוזלטרים, עיצוב גרפי | טל' 03-6126145 | רח' תובל 34 רמת גן 5252244 | האתר נבנה ע"י טבעונט

 

Tivonet

  שריגרעיונות