לתפור את חליפת המרקום
בין אם תעדיפו לומר "מרקום באאוטסורסינג" או "תקשורת שיווקית במיקור-חוץ", זה לא משנה את המהות: מדובר בשירות אפקטיבי לארגונים קטנים או בינוניים, שמעדיפים לקבל את המרקום שלהם מגורם חיצוני מקצועי, במקום להעסיק מנהל ייעודי לנושא ומערכת שלמה המטפלת בערוצי התקשורת השיווקית – משימה מורכבת בעולם מרובה מדיות כמו שלנו.
לתפור את חליפת המרקום

מרקום באאוט-סורסינג, או "תקשורת שיווקית במיקור-חוץ"? מה שחשוב באמת, הוא יצירת שפה נכונה ואחידה לארגון שלכם – וגורם מקצועי שידע ליישם זאת עבורכם לאורך זמן

הן המושג "מרקום" (Marketing Communication) והן ה-Outsourcingנולדו בעולם ההיי-טק ועלו לארץ יחד עם עוד מונחים רבים באנגלית. גם אם תעדיפו את "תקשורת שיווקית במיקור-חוץ", זה לא משנה את המהות: מדובר בשירות אפקטיבי לארגונים קטנים או בינוניים, שמעדיפים לקבל את המרקום שלהם מגורם חיצוני מקצועי, במקום להעסיק מנהל ייעודי לנושא ומערכת שלמה המטפלת בערוצי התקשורת השיווקית – משימה מורכבת בעולם מרובה מדיות כמו שלנו.

יותר ויותר ארגונים, בעיקר בסדר גודל קטן עד בינוני, מעדיפים כיום לקבל את המרקום באאוטסורסינג – באמצעות חברה מתמחה, המעניקה לארגון שירות של ניהול התקשורת השיווקית ויישומה בערוצים המתאימים. איך ניגשים לכך, ואיך יודעים לעשות את הבחירה הנכונה?

לפני שנפגשים עם חברה חיצונית, חשוב שהמנכ"ל או מנהל השיווק יגבשו מסמך נקודות ראשוני – מהם העקרונות החשובים שמובילים את החברה, מהם היעדים המרכזיים שלה, לאיזה אופק היא מביטה, מהם ההזדמנויות ומהם האיומים, באילו ערוצי מרקום נעשה עד כה שימוש ומהם התוצאות שהושגו. תהליך כזה ייעשה באופן מעמיק ויסודי גם בשיתוף איש המרקום הנבחר שילווה את החברה, אך כדאי מאוד להגיע מוכנים מראש.

יש כמה יתרונות בולטים בהעסקת איש מרקום (או צוות מרקום) באאוטסורסינג. כשאתם יושבים מול המועמדים, כדאי לבחון את הנקודות הבאות ולוודא שהן מונחות על השולחן:

גמישות

צרכים משתנים מכתיבים בהכרח התנהלות גמישה. בארגונים מסוימים, גמישות בהתנהלות השיווקית היא קריטית – הן מבחינת התקציב, הן מבחינת הדנ"א הארגוני והן מבחינת הגורם האנושי.

ארגון שמעסיק מנהל שיווק או מנהל מרקום "אין האוס" באופן קבוע, לא תמיד יכול לשנות את מסגרת התפקיד באופן גמיש. הוא ימשיך לשלם שכר מלא ולתת לבעל התפקיד את אותם התנאים שהוגדרו עבורו. לעומת זאת, ביצירת תפקיד על בסיס אאוטסורסינג, ניתן להגיע להסכם גמיש שטוב לשני הצדדים. בתקופות לחוצות, או בזמן ביצוע פרויקט מורכב, מנהל המרקום מחויב לנוכחות מסיבית שעונה על צרכי הארגון במלואם. לעומת זאת, בתקופות פחות עמוסות, ניתן לצמצם את נוכחותו בארגון ולחסוך בעלויות. כמעט תמיד ניתן לגייס פונקציית ניהול כזו גם לפרוייקטים ספציפיים מוגבלים בזמן.

עדכנות וחדשנות

איש מרקום, הפועל במהלך הזמן במספר ארגונים, נחשף בהכרח להרבה יותר רעיונות וגישות חדשות ושונות. הקשר לארגונים שונים, במגוון תחומים ועולמות, הוא יתרונו הגדול. איש מקצוע ש"מסתובב בעולם" מביא איתו רוחות חדשות של פיתוחים טכנולוגיים, טרנדים עדכניים וגישות שונות ומגוונות ואינו מקובע לחשיבה בתוך ה"קופסה הארגונית" של חברה אחת ויחידה.

הקטנת עומס

בחלק מהארגונים נושא המרקום מטופל אמנם על ידי איש מקצוע ייעודי, אבל כאשר הארגון מתחיל לצמוח ולהתרחב עולה הצורך לגייס אדם נוסף. לעתים, מדובר בצורך גבולי, שלא ברור אם יצדיק את עצמו. כאן נפתחת אפשרות להכניס למערכת אדם נוסף, מקצועי ומנוסה, שיבצע את התפקיד בשלב ראשון כפיילוט – לצורך בחינת היתכנות ותוצאות. כך ניתן להגדיל פעילות ותפוקות ללא הרחבה במכסת כוח האדם וללא התחייבות ליחסי עובד-מעביד.

ולסיכום...

הבחירה בין "מרקום" ל"תקשורת שיווקית", או בין "אאוטסורסינג" ל"מיקור חוץ", היא עניין ללשונאים. ההתמקדות שלכם צריכה להיות בבחירת הפונקציה שתסייע לכם לבצע את הפעילות הקריטית הזאת על הצד הטוב ביותר ובמקסימום תוצאות.

חברה המתמחה במתן שירותי מרקום יודעת לתפור לארגון את חליפת המרקום המותאמת למידתו, לבחור את הכלים המתאימים ולנהל את הפעילות תוך הפקת מרב התוצאות מהמשאבים הקיימים. אז פחות חשוב באיזו שפה אומרים את זה – מה שחשוב, שזו תהיה השפה הכי נכונה לארגון שלכם.

למידע נוסף ולקבלת הצעה ייעודית אתם מוזמנים לפנות אלינו: Bat7@sarig.co.il
חזרה לדף מאמרים >
דף הבית   /   לקוחות  /  מגזרים  / עבודות /  מי אנחנו  מאמרים  /  צור קשר  
כל הזכויות שמורות לשריג רעיונות  | מיתוג, כתיבה שיווקית, ניוזלטרים, עיצוב גרפי | טל' 03-6126145 | רח' תובל 34 רמת גן 5252244 | האתר נבנה ע"י טבעונט

 

Tivonet

  שריגרעיונות