מחליפים ידיים
כרטיס הביקור שלכם הוא הרבה יותר מאשר נייר איכותי של 9 על 5 עם לוגו החברה והפרטים שלכם. כך תפיקו ממנו את המרב ותגרמו לו לעבוד עבורכם.
מחליפים ידיים
מאת: אורן שריג

סרטון פרסומת משעשע שרץ לאחרונה ברשת עושה 'זום' על איש עסקים היוצא מפגישת עבודה בבית קפה בפאריס. לפני שהוא נפרד מעמיתו לשלום הוא מחליף עימו כרטיסי ביקור, ואת הכרטיס שקיבל נועץ בכיס הז'קט. לאחר כמה שניות, בניסיון לצאת מהחניה הצפופה, הוא מתנגש בעוצמה במכונית החונה לפניו, ממש מול עיניהם של יושבי הקפה. הוא יוצא מהרכב, בודק את הנזק, מעיף מבט מתנצל בקהל שמסביב – ובנונשלנטיות מוציא מכיסו כרטיס ביקור, מניח אותו על שמשת הרכב הניזוק ונוסע לדרכו. אין ספק, מעשה אצילי. רק שהכרטיס, מה לעשות, הוא בדיוק זה שנכנס לכיסו דקה קודם לכן.
אל תשאלו מה ניסה למכור הסרטון הזה; בין כה וכה, אנו זוכרים ממנו רק את הפאנץ'-ליין. בואו נאמר, שהוא יכול היה לשרת מצוין את הקמפיין "איך לא משתמשים נכון בכרטיס ביקור"...

איך כן משתמשים נכון בכרטיס ביקור – זו כבר שאלה רצינית בהרבה. כי פיסת הנייר הזו בגודל תשע על חמש, הממתינה לשעתה הגדולה בכיסכם או בתיק העבודה שלכם, יכולה להוות כלי נשק שיווקי רב-עוצמה – בתנאי, כמובן, שמשתמשים בה נכון.


ישר אל "הוראות ההפעלה"
להבדיל מעסקים קטנים, לעובדים בחברות בינוניות וגדולות אין לרוב שליטה על עיצוב כרטיסי הביקור הארגוניים. בחברות כאלו, מפיקים בדרך כלל את כרטיסי הביקור כחלק מהניירת המשרדית, שעיצובה כפוף להגדרות התדמית והשיווק של הארגון. בהנחה שיש לכם כרטיס ביקור ראוי, הכולל את פרטיכם הרלוונטיים ויוצר זיהוי ברור ומבודל לארגון שלכם, בואו נעבור ישר ל"הוראות ההפעלה".
קודם כול, תנו לו את הכבוד הראוי: כרטיס הביקור שלכם הוא הרבה יותר מאשר פיסת נייר איכותי, עם לוגוואולי גם למינציה. זהו מסמך אישי-ארגוני, המהווה שגריר תדמיתי שלכם אישית כבעלי תפקיד, ושל החברה כולה כארגון עסקי. החלפת כרטיסי ביקור אינה רק אקט פורמאלי בהיכרות ראשונית, אלא עשויה להוות מכשיר יעיל מאין כמוהו לבניית רשת של קשרים עסקיים. לכן, זכרו את כלל הבסיס: גם כשאין לכם אירוע או כנס על סדר היום, קחו איתכם כרטיסי ביקור לכל מקום. לעולם אין לדעת את מי תפגשו היום, והיכן; לא כל שכן כאשר מצפה לכם כנס או מפגש מרובה משתתפים.


תחילתה של ידידות נפלאה
והנה זה מגיע: פגישת היכרות חדשה. זכרו: החלפת כרטיסי ביקור אינה מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי לרקימת הקשר. כדי שהכרטיס שלכם יעשה את העבודה בצד השני, צרו אווירה נעימה בפגישה, שאלו שאלות המתעניינות באדם שמולכם, ספרו לו בקצרה על דברים שעשויים לעניין אותו מחייכם הפרטיים והעסקיים – גם בדיחה טובה לא תזיק – ולבסוף, השאירו ברשות עמיתכם לפגישה את כרטיס הביקור שלכם. החלפת כרטיסי הביקור היא תחילתו של קשר, ולאחריה קל יותר לפתוח ערוץ תקשורת, אם בדוא"ל או בשיחת טלפון. אחרי פגישה ראשונית בכנס, למשל, אל תהססו לשלוח מייל בנוסח "שמחתי לפגוש בך ואני מקווה שתהיה לנו הזדמנות לשתף פעולה". זו יכולה להיות תחילתה של ידידות נפלאה. הרעיון פשוט, ועובד: אחרי כמה וכמה פגישות טובות, כרטיסי הביקור שהחליפו ידיים יתחילו ליצור רשת עסקית. לכן, כפי שאתם מצפים שישמרו את הכרטיס שלכם, כך הקפידו לשמור ולתייק את הכרטיסים שקיבלתם באופן נוח לגישה. רצוי מאוד לרשום על גב הכרטיס כמה פרטים שיזכירו לכם את הפגישה ואת ציפיותיכם ממנה.


ואולי זה הזמן למיתוג נכון?
רגע אחד: הכנס או התערוכה כבר בפתח, ואין בידיכם עדיין כרטיס ביקור ראוי או מעודכן? בעניין הזה אל תתפשרו. לחברה ממותגת כדאי מאוד לפנות לסטודיו לעיצוב גרפי מנוסה ובעל יכולות, שיתייחס לאיפיון ועיצוב כרטיסי הביקור כאל חלק מהתדמית הנדרשת לארגון. לא מומלץ לפנות ישירות לבתי דפוס, גם אם המחיר נמוך יותר וגם אם מבטיחים לכם שם "גרפיקה חינם". וכמובן, אל תתפתו לבחירה מתוך היצע עיצובים קיים, כי החברה שלכם לא רק שראויה לעיצוב מבודל ונכון – פשוט אסור לה לוותר עליו.
אם אתם בעליו של עסק קטן או בינוני, שעדיין אינו ממותג כראוי – זה בדיוק הזמן לקחת את העניינים לידיים, ובעזרת אנשי מקצוע בתחום המיתוג והקריאייטיב לאמץ לעצמכם זהות עסקית מתאימה: לוגו נכון, סלוגן קולע, קו גרפי מאפיין – כל מה שדרוש ל-Look & Feel שלכם.
חזרה לדף מאמרים >
דף הבית   /   לקוחות  /  מגזרים  / עבודות /  מי אנחנו  מאמרים  /  צור קשר  
כל הזכויות שמורות לשריג רעיונות  | מיתוג, כתיבה שיווקית, ניוזלטרים, עיצוב גרפי | טל' 03-6126145 | רח' תובל 34 רמת גן 5252244 | האתר נבנה ע"י טבעונט

 

Tivonet

  שריגרעיונות