הניוזלטר וחלון הזמן
יש! הנמען הקליק על המייל ששלחנו ופתח את הניוזלטר שלנו. זהו, הצלחנו? אז לא – עדיין לא. המטרה היא שיקדיש יותר מכמה שניות להתרשמות מהמידע, ורצוי גם שיקליק על "קרא עוד" וינחת היישר באתר שלנו לקריאת המאמר המורחב, או בדף נחיתה שדרכו ננסה להניע אותו לפעולה.
הניוזלטר וחלון הזמן
לרשותנו עומד חלון-זמן קצרצר ולא סלחני, שבו ייקבע לשבט או לחסד גורלו של ניוזלטר שהכנו בעמל וביזע. מכיוון שברוב הפעמים מי שיחליט על כך הוא לקוח קיים או פוטנציאלי, חשוב שנעשה זאת נכון.

מכתב חדשות, איגרת מידע או עלון אינטרנטי – איך שלא תבחרו לקרוא לו, את הפלטפורמה הידועה בשם "ניוזלטר" כולנו מכירים. אותו ידיעון קצר המעביר מסרים לקהלי יעד מוגדרים במטרה לשתף במידע ובעיקר להניע לפעולה. כולנו מקבלים לא מעט ניוזלטרים כאלה למייל שלנו. את חלקם אנו קוראים, את חלקם מוחקים מייד. זה תלוי אמנם במידת ההתעניינות שלנו בנושא הספציפי, אבל בהחלט גם באיכות המוצר המופיע על הצג שלנו.

זֶן ואמנות אחזקת הניוזלטר
מה הקשר בין תורת הזן לבין ניוזלטר? אין קשר (אלא אם הניוזלטר שלכם עוסק בתורות המזרח). אבל אם הכותרת הזאת גרמה לכם להקדיש עוד דקה לקריאה על החשיבות של תחזוקת ניוזלטר וטיפוחו לאורך זמן, דיינו. כי אחרת, הניוזלטר שלכם עלול להפוך מהר מאוד ל"גול עצמי".
כדי שניוזלטר יעבוד טוב לאורך זמן צריך להאמין בו – וללטף אותו. לטפל בו נכון, להרעיף עליו תשומת לב, להזין אותו במרכיבים איכותיים, וכשצריך – לא לשכוח לקחת אותו לניוזלֶטֶרינָר. אז הנה: מצאנו גם קשר בין ניוזלטר לגידול חיות מחמד.
אין נושא בעולם שלא ניתן להפוך לניוזלטר קריא ומעניין, ולא רק עבור מי שמוגדר כ"קהל שבוי". אבל לשם כך נדרש יותר מקומץ יצירתיות: אי אפשר לעשות זאת ללא יכולת למצות את המסר השיווקי בטקסט קצר ומהודק, ללכוד את העין על ידי כותרת מסקרנת יחד עם ויז'ואל אטרקטיבי – בקיצור, אותה נוסחה של שילוב מילולי-חזותי שמצליח ליצור תמצית במינון הנכון: כזאת שתהיה טעימה אבל גם לא מתוקה יתר על המידה.

10 הנקודות לניוזלטר נכון
לא מדובר כאן בנוסחה סודית, רק שלא לכולם יש את "המפתח" אליה. המפתח ליצירת ניוזלטר מוצלח מושתת על 10 נקודות מרכזיות:
* הבנת הארגון, קהלי היעד שלו והצורך השיווקי.
* יכולת לאתר מתוך כלל המידע את הנושאים הרלוונטיים והנכונים ביותר.
* כתיבה שיווקית - בניית תוכן אמיתי ומעניין, שיחדש משהו ללקוח, שיגרום לו לרצות לקרוא עוד ו"יעטוף" היטב את המסר השיווקי.
* ניסוח מדויק, קצר, קולע, מגובה בכותרת שתלכוד את העין – כך שקידום המכירות יעבור בין השורות ולא יצעק בקולי קולות: "בואו תקנו!".
* השגת ניראות טובה של המסר, ובמילים אחרות: עיצוב נכון שישלב בין "הקבוע" (זהות חזותית ייחודית ומאופיינת לניוזלטר) לבין "המשתנה" (עיצוב גרפי מתחדש וידידותי בכל גיליון, שילוב תמונות מתאימות וכדומה).
* בנייה טכנית נכונה של הקובץ, עם כל הקישורים הנדרשים (ושיעבדו, כמובן...)
* תדירות משלוח נכונה – לא יותר מדי (כדי לא להעיק) ולא מעט מדי (כדי לא לאבד את הזכירות בתודעת הלקוח).
* משלוח מתוך מערכת מסרים מקצועית, אחרת יש סיכוי לא קטן שתיבות דואר רבות יזהו את הניוזלטר שלכם כ"דואר זבל".
* ובהמשך לכך: בקרה ומעקב אחר התוצאות, שכן מערכת משלוח מסרים מאפשרת לכם לקבל לא מעט מידע ב"חצר האחורית": כמה פתחו, כמה הקליקו וכדומה.
* ולסיום, טיפ: רוצים שלא יעשו לכם 'דליט' אוטומטי על הניוזלטר? נסו להפוך אותו ל- emuseletter (קליל ומשעשע ככל האפשר) ולא ל- fuseletter (שישרוף ללקוחות שלכם את הפיוז). הרגע שבו הנמען פותח את הניוזלטר שלכם הוא מבחינתו אתנחתא קלה מהעבודה, נסו לשמח אותו, לעניין אותו, ולא להשיג את התוצאה ההפוכה. כדאי לזכור: קל לעצבן אנשים עם ניוזלטר משעמם; לעשות אותו מעניין וכיפי – זה קשה (אבל אפשרי)!

בשלוש מילים: כחומר ביד היוצר
לסיכום, כל ארגון המוכר משהו – מוצר, שירות או רעיון – זקוק כיום לניוזלטר. באותה מידה, בכל ארגון שהוא עולם התוכן הפנימי מאפשר לשחק עם המידע ממש "כחומר ביד היוצר". כל מה שצריך הוא לבחור את היוצר, שידע להכין את הניוזלטר הנכון. חברות כמו 013 נטוויז'ן, אנטקו, ארן אריזות, סלקום, כללית, אל על, מנורה מבטחים, פיק א-בוק ורבות נוספות בחרו בנו לבניית הניוזלטרים שלהן, ללקוחות כמו גם לעובדים. רוצים לשמוע עוד? כיתבו אלינו למייל bat7@sarig.co.il ונדבר על זה.
חזרה לדף מאמרים >
דף הבית   /   לקוחות  /  מגזרים  / עבודות /  מי אנחנו  מאמרים  /  צור קשר  
כל הזכויות שמורות לשריג רעיונות  | מיתוג, כתיבה שיווקית, ניוזלטרים, עיצוב גרפי | טל' 03-6126145 | רח' תובל 34 רמת גן 5252244 | האתר נבנה ע"י טבעונט

 

Tivonet

  שריגרעיונות